​Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że email marketing w ostatnim czasie traci na wartości. Wpływ na takie wrażenie może mieć wzrost popularności reklam w mediach społecznościowych czy wzmożona promocja blogów tematycznych. Takie działania są oczywiście ważne, nasze doświadczenie jednak pokazuje, że marketing drogą mailową też ma ogromną siłę. Wystarczy tylko wiedzieć, kiedy i w jaki sposób ją wykorzystać. W tym artykule rozjaśnimy ten temat i pokażemy, jaki potencjał tkwi w adresie email.

Czy email marketing się opłaca i warto w niego inwestować?

Liczne badania branżowe pokazują, że email marketing od lat szczyci się bardzo wysokim współczynnikiem konwersji. Brzmi dumnie, ale co to oznacza dla Ciebie, jako właściciela firmy reklamowanej tą drogą? W praktyce jest to procentowo wyrażona liczba odbiorców, którzy w pewien sposób weszli w interakcję z Twoją reklamą, np. dokonując zakupów czy zakładając konto w serwisie. To cenna wartość, dzięki której możesz zdobyć nowych klientów i zwiększyć zyski swojego przedsiębiorstwa.

Adres email potencjalnego klienta to prawdziwy skarb. Nie bój się go wykorzystać

Digital marketing jest niezwykle różnorodny, a kryją się pod nim m.in. reklamy w social mediach, Google Ads, influencer marketing czy display. Bardzo często przygotowywanie skutecznej kampanii nie ogranicza się zresztą do korzystania wyłącznie z jednej z tych ścieżek – można je łączyć, mieszać, przeplatać i dostosowywać do odbiorców.

Niektórzy jednak w wirze działań zapominają o prawdziwym skarbie, jakim są gotowe bazy odbiorców. Nawet jeśli jej nie masz, możemy pomóc Ci dotrzeć do tysięcy adresów e-mail, dostępnych legalnie bez żadnego problemu. Co więcej, grupa nowych odbiorców może zostać skrojona idealnie pod Twój produkt czy usługi, aby kampanie email marketingowe przynosiły jak najlepsze rezultaty.

Mailing pozwoli Ci dotrzeć do właściwych osób

Marketing internetowy drogą mailową ma wielką moc, bo kieruje Twoją ofertę dokładnie do tych odbiorców, do których powinieneś dotrzeć. Mogą to być np. osoby, które już kiedyś korzystały z Twoich usług, znają  markę i wiedzą, czego się po niej spodziewać. To zwiększa szansę na przekonanie ich np. do zrobienia kolejnej transakcji. Podczas korzystania z gotowych baz da się również szczegółowo określić profil nowych użytkowników, do których dotarcie będzie korzystne dla Twojej firmy. Dzięki temu wysyłany komunikat zostanie perfekcyjnie dopracowany pod adresata, dzięki czemu będzie skuteczniejszy i przyniesie lepsze efekty.

Kiedy firma powinna inwestować w digital marketing i email marketing?

Już wiemy, że marketing mailowy się opłaca, przynosi efekty i zapewnia dotarcie do nowych użytkowników, kiedy więc nadejdzie czas, by po niego sięgnąć? Każda branża ma sezony wysokie i niskie, bo na zainteresowanie odbiorców konkretnymi produktami wpływa wiele czynników. Największa konkurencja między reklamodawcami występuje zawsze przed świętami Bożego Narodzenia, a także na początku roku szkolnego, w walentynki i przed majówką, czyli w sezonie komunii. Co Ci daje ta wiedza?

Marketing internetowy to nie byle co. Działania promocyjne muszą być przemyślane

Wymienione terminy wiążą się z okresami wzmożonej aktywności zakupowej Polaków. Skuteczny mailing reklamowy może zachęcić te osoby, by dokonały zakupu, który i tak planują, właśnie u Ciebie. Z drugiej strony, na promocję poświęcić wtedy trzeba więcej środków, bo silniejsza jest konkurencja. Warto więc przemyśleć prowadzenie kampanii także w okresach niskich, np. podczas wakacji czy na początku roku. Doskonale przygotowane kampanie e-mail marketingowe odbiją się wtedy głośniejszym echem i zwrócą uwagę większej liczby osób, a to już prosta droga do pozyskania nowych klientów.

E-mail marketing to praca z kalendarzem – poznaj zwyczaje swoich klientów

Skuteczny marketing to umiejętność poznania i zrozumienia odbiorców – zarówno obecnych, jak i przyszłych. Zależnie od branży, ich postępowanie może się wpasowywać w różnorodne schematy. Obserwuj ich zachowania, śledź trendy na Twojej stronie oraz regularnie pojawiające się okresy zwiększonej aktywności. Wszystko to pozwoli Ci dostosować swój kalendarz promocyjny do stylu życia, potrzeb i oczekiwań Twoich klientów.

Przemyślany i prawny marketing via email ma sens!

Jak widzisz, mailing reklamowy ma ogromny potencjał i może przynieść Ci realne zyski. Zdecydowanie powinieneś z niego skorzystać, żeby się przekonać o tym, jak wysoka jest jego skuteczność. Daj szansę tej formie, a my przygotujemy reklamę, która trafi dokładnie do tej grupy nowych odbiorców, na której najbardziej Ci zależy. Wcześniej z różnych powodów mogło Ci się nie udać do nich dotrzeć, ale dzięki nam oni nie tylko usłyszą o Twojej firmie, ale też staną się jej nowymi klientami.

W TwoGecko zadbamy o to, by każda kampania Twojej marki była trafiona w punkt. Zależy Ci na zwiększeniu rozpoznawalności marki, wzroście sprzedaży, większej liczbie ludzi na stronie czy zwiększeniu zaangażowania klientów? Ty wybierz cel, a my go dla Ciebie osiągniemy.

Artykuł partnera