Sprzedaż internetowa to wciąż jedna z najintensywniej rozwijających się gałęzi przemysłu. W branżę e-commerce nieustannie wchodzą nowi gracze. Pośród tych, którzy próbują tam swoich sił, znajdziemy zarówno duże sieciówki, jak i małe sklepy internetowe. Każdy sprzedawca stara się wyeksponować swoje mocne strony, by wyprzedzić konkurencję. To jednak nie zawsze jest proste. Odpowiednia i długofalowa strategia rozwoju e-sklepu może się jednak przełożyć na sukces. W branży e-commerce zaczyna się robić tłoczno. I choć nieustannie powstają wciąż nowe sklepy internetowe, zaistnieć dziś w świadomości klientów jako e-sprzedawca jest już znacznie trudniej niż jeszcze kilkanaście lat temu. Zaplanowanie właściwych działań i ich wytrwała realizacja może przybliżyć nas do sukcesu.
Co należy zrobić?
Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że nie ma uniwersalnej drogi, która poprowadziłaby każdego e-sprzedawcę do nakreślonego przez niego celu. Zarówno sam cel, jak i sposób jego realizacji w każdym przypadku może wyglądać nieco inaczej. Duży gracz, który dysponuje ogromnym budżetem na działania marketingowe, będzie miał zdecydowanie więcej możliwości i dostępnych narzędzi, które pomogą mu w dotarciu do klientów. Nie oznacza to jednak, że mały e-sprzedawca z góry skazany jest na niepowodzenie. Z pewnością jednak musi obrać nieco inną, dostosowaną do własnych środków finansowych oraz założonych celów ścieżkę.
Pomimo tych różnic warto wspomnieć jednak o kilku działaniach, które znajdują się w zasięgu większości małych i dużych przedsiębiorców. O jakich działaniach mowa?
Czas realizacji zamówienia, czyli jak długo będę czekał na przesyłkę
Głównym celem każdego e-sprzedawcy powinna być dbałość o zadowolenie klientów. W ten sposób może on zwiększyć swoje szanse na osiągnięcie sukcesu w branży. Jednym z czynników wpływających na takie zadowolenie jest krótki czas realizacji zamówienia. Kupując konkretny towar w internecie, konsument zazwyczaj rozumie, że będzie musiał poczekać, aż sprzedawca skompletuje zamówienie i przygotuje paczkę do wysyłki. Jednak niekiedy czas realizacji zamówienia jest stanowczo zbyt długi. To może zniechęcić potencjalnych kupujących i zmusić ich do szukania lepszej oferty u konkurencji. Dlatego warto usprawnić pracę w e-sklepie i przyjrzeć się wewnętrznym procesom. Nawet drobne z pozoru zmiany mogą przełożyć się zwiększenie obrotów w sklepie.
Wysyłka tylko w bezpiecznym opakowaniu
Kolejnym czynnikiem, który może mieć ogromny wpływ na sukces w e-sprzedaży, jest sposób zabezpieczania przesyłek. Tyko wtedy, jeśli towar dotrze do adresata w stanie niepogorszonym, będzie można mówić o zadowoleniu klienta. Sposób pakowania i zabezpieczania sprzedawanych przedmiotów może się różni
w zależności od rodzaju towaru. Pod uwagę bierzemy tutaj jego gabaryty, materiał, z jakiego został wykonany oraz podatność na wszelkiego rodzaju uszkodzenia.
Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów opakowań, które ułatwiają e-sprzedawcom bezpieczne pakowanie wysyłanych produktów. Takie opakowania oferuje E-hurtownia-opakowan.pl. Znajdziemy wśród nich wielkie i małe kartonowe pudełka, folię stretch, folię bąbelkową, wypełniacze do paczek, solidną taśmę pakową i wiele innych.
Jak sprawić, by klient zwrócił na Ciebie uwagę?
Opisane powyżej przypadki dotyczą sytuacji, kiedy klient trafił już na stronę e-sklepu i zdecydował o dokonaniu zakupu. Jak jednak mamy go do tego skłonić, jeśli początkowo nie będzie nawet wiedział o istnieniu naszego sklepu? Tutaj pomocna będzie skuteczna reklama. Jej przekaz powinien zostać dostosowany do grupy docelowej odbiorców, którzy są naszym targetem.
Skuteczną formą reklamy może być Google Ads. Są to linki sponsorowane wyświetlane w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na jej stronach partnerskich. Kliknięcie w taki link przekierowuje na stronę e-sklepu. Aby reklama była widoczna dla klientów, należy zadbać o jej właściwe ustawienia oraz zapewnić odpowiedni budżet.
Drugą opcją jest pozycjonowanie i optymalizacja strony e-sklepu, tak by ta zaczęła się pojawiać w wynikach organicznych wyszukiwarki internetowej. To niełatwa sztuka, zwłaszcza że nie ma jasno sprecyzowanych zasad, które mogą okazać się skuteczne. Specjaliści od pozycjonowania stron są jednak zgodni co do tego, że ogromną rolę odgrywa tu wartościowy content. Z jego pomocą można nawet wyprzedzić duże sklepy w branży.
Branża e-commerce nie zawsze jest przewidywalna. Przed osobami, które stawiają w niej pierwsze kroki, początkowo może piętrzyć wiele trudności. Jednak opracowanie właściwej strategii rozwoju e-sklepu pomoże je przezwyciężyć.
Artykuł sponsorowany