Aby stworzyć dobrą reklamę, należy okazać oferowany produkt z jak najlepszej strony. Można go odpowiednio opisać, jednak warto pamiętać, że obraz przemawia do odbiorców znacznie silniej niż słowa. Dlatego zdjęcie reklamowe nierzadko ma decydujący wpływ na wybór konsumenta. Jeżeli nie prezentuje się ono estetycznie i zachęcająco, istnieją mniejsze szanse, że klient dokona zakupu. Musi być atrakcyjne i prezentować wszystkie walory przedmiotu. W związku z tym, istotnym elementem reklamy jest tak zwane zdjęcie packshotowe. Co to jest packshot i jak go odpowiednio wykonać?
Czym jest packshot?
Packshot to termin, który stosuje się w branży reklamowej. W ten sposób określa się fotografię produktową. Najprościej rzecz ujmując, zdjęcie packshotowe przedstawia produkt za pomocą statycznego lub też ruchomego obrazu. Zadaniem packshotów statycznych jest dokładne odwzorowanie przedmiotu. Przy wykonywaniu tego typu zdjęć używa się białego tła lub też namiotu bezcieniowego. Dzięki temu możliwa jest późniejsza obróbka oraz korzystanie z materiałów graficznych. Z kolei packshoty interaktywne, które nazywane są również obrotowymi, tworzy się wykonując sekwencję zdjęć, która pokazuje produkt pod różnymi kątami. Następnie zostaje ona złożona w prezentację. Każdy packshot powinien odznaczać się najwyższą jakością i dokładnością, aby jak najwierniej oddać wygląd reklamowanego przedmiotu.
Jak zrobić dobre zdjęcie packshotowe?
Należy pamiętać, że stworzenie dobrego packshota nie jest wcale łatwym zadaniem. Przede wszystkim należy stosować się do trzech ważnych zasad.
1. Po pierwsze: dobre oświetlenie
Przede wszystkim, należy pamiętać, że absolutną podstawą każdego dobrego zdjęcia produktowego jest doskonałe oświetlenie. Należy pamiętać, że jeżeli nasze zdjęcie jest niedoświetlone lub przepalone, jesteśmy dosyć ograniczeni w działaniach w trakcie ich obróbki. Dlatego też przy wykonywaniu zdjęć packshotowych należy skorzystać ze specjalnych lamp, które będą doświetlać produkt.
2. Po drugie: idealna ostrość
Kolejną bardzo ważną kwestią jest oczywiście ostrość zdjęcia packshotowego. Decyduje ona o jakości zdjęcia oraz jego odbiorze przez potencjalnych klientów. Jeżeli zdjęcie jest poruszone, nieostre lub też rozmyte, nie jest ono w stanie przyciągnąć uwagi oglądającego. Inaczej jest w przypadku idealnie ostrych zdjęć. Jeżeli pragniesz uzyskać doskonałą ostrość zdjęcia produktowego, musisz wykonać serię zdjęć, a następnie połączyć je ze sobą w odpowiedni sposób.
3. Po trzecie: soczysta kolorystyka
Kolorystyka to bardzo kwestia w przypadku zdjęć reklamowych. Wykonując fotografię packshotową, musz oddać barwę produktu perfekcyjnie. Pamiętaj, że z jednej strony kolor musi być nasycony, a z drugiej nie może zakłamywać rzeczywistości. Dlatego kolory należy podciągnąć umiejętnie tak, aby wyglądały soczyście i zachęcająco, ale naturalnie. Niewskazany jest zbyt duży retusz koloru. Zbytnia ingerencja w kolorystykę zdjęcia może spotkać się z późniejszym rozczarowaniem klienta, który otrzymał produkt w zupełnie innym kolorze niż an zdjęciu.
Zaufaj profesjonalistom
Wykonywanie zdjęć packshotowych wymaga od fotografa stosowania się do pewnych zasad oraz sporych umiejętności. Amatorskie zdjęcia produktowe mogą nie spełniać wymagań konsumentów. W związku z tym warto wykonanie takich zdjęć zlecić profesjonalistom. Pamiętaj, że oprócz ich talentu i doświadczenia równie ważny także również sprzęt, jakim dysponują. Dzięki temu Twój produkt będzie prezentował się idealnie.