​Na wizerunek firmy wpływa wiele czynników. Jednym z nich jest wygląd i ubiór pracowników. Jeśli towarzyszy im elegancka albo przynajmniej schludna odzież, łatwiej zbudować wizerunek profesjonalnego przedsiębiorstwa i zyskać zaufanie klientów.

Krokiem do osiągnięcia tego celu może być odzież z nadrukiem. Profesjonalny wizerunek wspierają zwłaszcza koszule firmowe i robocze. Wciąż są bowiem jednym z najbardziej eleganckich elementów garderoby. By jednak spełniły swoje zadanie, trzeba je jeszcze w odpowiedni sposób oznakować.

Metody znakowania koszul dla pracowników

Na koszulach najczęściej umieszcza się logo firmy. Często towarzyszy mu nazwa przedsiębiorstwa, zwłaszcza jeśli nie zawiera się w samym logotypie. Czasami zamiast lub obok logo na znakowanych ubraniach firmowych umieszcza się również hasło reklamowe.

To właśnie rodzaj planowanego nadruku ma duży wpływ na to, jaka metoda znakowania koszuli sprawdzi się najlepiej. Nie wszystkie techniki pozwalają bowiem na dokładne odwzorowanie kolorów czy skomplikowanych grafik. Liczy się jednak również prezencja oraz trwałość znakowania. W końcu koszule dla pracowników to nie tylko odzież biznesowa do biur, ale również koszule robocze.

Koszule znakowane haftem komputerowym

Jedną z metod znakowania koszul, która cieszy się dużą popularnością, jest haft komputerowy. Są ku temu poważne powody. Tradycyjny haft to jedna z najstarszych metod zdobienia odzieży, której współczesna forma gwarantuje uzyskanie niezwykle eleganckiego efektu.

Oczywiście dziś haftowaniem zajmują się maszyny, a cały proces jest niemal w pełni zautomatyzowany. Haftowane logo firmy na koszuli będzie jednak podnosić prestiż ubioru, a co za tym idzie całej firmy. Haft komputerowy szczególnie dobrze sprawdzi się na koszulach biznesowych dla pracowników.

Nie znaczy to jednak, że ta technika nie nadaje się na koszule robocze. W tym przypadku jej istotną zaletą jest trwałość. Haft wytrzyma nawet częste pranie w wysokich temperaturach. Czy to więc idealny sposób znakowania koszul? Z pewnością nie dla skomplikowanych logotypów. Haftem nie da się bowiem odwzorować bardzo małych elementów.

Koszule znakowane sitodrukiem

Drugą metodą znakowania, której często używa się do zdobienia koszul, jest sitodruk. By wykonać taki nadruk, trzeba przygotować szablon, który nakłada się na drobną siatkę. Tak powstaje matryca, przez którą następnie przetacza się farbę. Zostaje wtłoczona bezpośrednio w materiał koszuli, tworząc z nim jednolitą powierzchnię.

Takie rozwiązanie sprawdza się szczególnie na koszulach roboczych. Nadruk sitodrukowy jest bowiem niezwykle trwały. Wraz z praniem nie traci kolorów ani się nie ściera. W ten sposób powstaje grafika wysokiej jakości - logo będzie bardzo wyraźne. Dodatkowe możliwości tej metody do nadruk połyskujący, odblaskowy czy neonowy.

Przy znakowaniu koszuli sitodrukiem można korzystać z dowolnego koloru, ale na jednym nadruku może znaleźć się maksymalnie pięć barw. Sitodruk nie pozwoli także na uzyskanie tzw. przejść tonalnych. Koszty tej techniki podnosi również fakt, że dla każdego projektu trzeba wykonać nową matrycę.

Mimo to sitodruk jest popularny i wcale nie musi być drogi. Staje się tym bardziej opłacalny, im większe jest zamówienie. To uniwersalna metoda, która nadaje się nie tylko na koszule, ale również na przykład na bluzy robocze, takie jak te dostępne pod adresem https://www.e-logos.pl/produkty/bluzy-z-nadrukiem/.

Gdzie umieścić logo firmy na koszuli?

Oprócz metody znakowania, istotny jest także wybór lokalizacji nadruku na koszuli. Na wizerunek firmy najlepiej wpływają nadruki umieszczone dość dyskretnie, ale jednocześnie czytelne. Nie powinny być jednak przesadnie duże ani krzykliwe - zwłaszcza w przypadku koszul biznesowych.

Najbardziej widoczne będzie logo firmy umieszczone na piersiach. Zwykle wybiera się do tego lewą stronę koszuli. Wówczas logo rzuca się w oczy już przy pierwszym kontakcie z pracownikiem. Ta forma znakowania jest wykorzystywana np. w odzieży dla pracowników hotelowych, o której dowiesz się więcej z artykułu https://apartamenty-chotarz.pl/ubrania-firmowe-dla-obslugi-hotelu-jaki-nadruk-i-fason-wybrac/

Dla tych, którzy chcą bardziej dyskretnie oznaczyć swoją markę na koszuli, pozostają rękawy oraz kołnierzyk. Na rękawie można umieścić napis, ale ciekawym zdobieniem będzie także logo firmy na mankiecie koszuli. W podobny sposób można wykorzystać kołnierz. W przypadku tych lokalizacji najlepiej sprawdzi się haft komputerowy. Na piersiach idealnie wypadnie natomiast nadruk sitodrukowy.

Artykuł partnera