Pozycjonowanie jest jednym z podstawowych elementów marketingu, zarówno w przypadku produktów konsumenckich, jak i B2B (Business to Business). Pozycjonowanie to unikalny sposób, w jaki marka dostarcza wartość swoim klientom. Jakie miejsce zajmuje dana marka w sercach i umysłach klientów?  

Co to jest pozycjonowanie? 

Firmy wykorzystują pozycjonowanie, aby stworzyć obraz produktu lub usługi marki w umyśle docelowego klienta. Pozycjonowanie definiuje, w jaki sposób oferta marki jest unikalna, jak dostarcza klientom wyraźnych korzyści. Firmy wykorzystują marketing, aby zakomunikować klientom swoją pozycję na rynku i wpłynąć na ich postrzeganie produktów lub usług marki. Marketing ustanawia tożsamość marki, wpływając na postrzeganie przez konsumentów jej pozycji na rynku w stosunku do alternatyw dostępnych u konkurencji. 

Zaczynasz swoją przygodą ze sprzedażą przez internet? Pragniesz odnieść sukces w sprzedaży online? Musisz więc zainwestować w usługi SEO. Postaw na specjalistów, którzy wykorzystują profesjonalne oprogramowanie, takie jak Shopify Plus. 

Przed określeniem swojej pozycji na rynku, firma powinna zdecydować się na segment rynku, do którego chce dotrzeć. Ten segment rynku powinien być rentowny - albo jest wielu klientów, albo jest to nisza na rynku, która stanowi szansę ze względu na brak konkurencji. W tym miejscu pojawia się pozycjonowanie. Firma musi zdecydować, jak sprawić, by jej marka była jak najbardziej atrakcyjna dla tej grupy klientów, do której chce trafić. Rynek docelowy definiuje się na podstawie danych demograficznych, takich jak płeć, lokalizacja i wiek, a także kryteriów opartych na zachowaniach konsumenckich. 

Skuteczne pozycjonowanie – szansa na zwiększenie ruchu organicznego 

Na współczesnym rynku, na którym jest tak wiele możliwości wyboru o podobnych korzyściach, chcesz, aby Twoja marka wyróżniała się spośród innych. Staje się ona bardziej zapamiętywalna i może mieć przewagę konkurencyjną nad alternatywnymi produktami. I tu właśnie pojawia się pozycjonowanie.   

Skuteczna strategia pozycjonowania opiera się na dogłębnym zrozumieniu rynku, na którym chcemy konkurować. Określa ona, czym Twoja firma różni się od konkurencji oraz jakie są warunki i możliwości na rynku. Dużym błędem popełnianym przez wiele firm jest założenie, że pozycjonowanie jest tylko strategią marketingową. Powinno być jednym z fundamentów strategii biznesowej. W końcu nie można pozycjonować produktu jako wysokiej jakości oferty w działaniach marketingowych, jeśli sam produkt nie jest w stanie sprostać tym oczekiwaniom. 

Klienci potrafią rozpoznać jasną strategię pozycjonowania - rozumieją, czy dana marka konkuruje ceną czy jakością. Pozycjonowanie musi być spójnym działaniem pomiędzy strategią biznesową a taktykami sprzedaży i marketingu. To o wiele więcej niż tylko strategia komunikacji. Jest to jedyny sposób, aby produkt lub usługa spełniły oczekiwania klientów i obietnice zawarte w pozycjonowaniu. Organizacje muszą jasno zdefiniować swoje pozycjonowanie w całym łańcuchu wartości, w przeciwnym razie komunikacja traci na ostrości i może stać się myląca. 

Artykuł sponsorowany