​Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak bardzo istotna może być treść, którą udostępniasz na swoim blogu? Ponad 90% tego, co udostępniasz składa się z treści. Ma ona za zadanie nie tylko zachęcić użytkownika do skorzystania z twojej oferty, ale również wyróżnić cię na tle konkurencji. Dobra treść jest także sposobem na zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jaki wpływ na SEO ma content, który tworzysz?

Czym jest „SEO content”? Mity na temat pisania pod SEO

Założę się, że myśląc o artykułach pisanych zgodnie z zasadami SEO masz przed oczami różnego rodzaju „koszmarki” w postaci tekstów na temat niedziel handlowych czy innych treści, w których nasycenie frazami kluczowymi sprawia, że żaden normalny człowiek nie jest w stanie ich przeczytać bez wysiłku.

Takie postrzeganie SEO contentu niewiele ma jednak wspólnego z rzeczywistością. Choć oczywiście zdarza się, że tego typu teksty zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, szybko jednak zaliczają spadki, gdy tylko roboty Google orientują się, że treści nie są przyjazne dla użytkownika. W rzeczywistości algorytmy wyszukiwarki znacznie bardziej cenią sobie treści, które wyczerpują temat i są nastawione na rozwiązanie problemu użytkownika. Taki content na dobrze zoptymalizowanej stronie jest niemal gwarancją wysokich miejsc w SERP.

Jak powstaje wartościowy content?

No dobrze, ale co tak naprawdę oznacza, ze tekst jest wartościowy? Przede wszystkim ważne, by odpowiadał na pytanie użytkownika i maksymalnie wyczerpywał temat. Dobrego tekstu nie da się stworzyć na poczekaniu. Zwykle przygotowanie wartościowego artykułu zajmuje około 40 godzin, z czego znaczną część pracy pochłania szukanie odpowiedniego tematu oraz research.

Treści niekoniecznie muszą być długie, zwłaszcza jeśli długość ma być wynikiem „wodolejstwa”. Warto skupić się przede wszystkim na ich jakości – nie ilości znaków czy limicie artykułów. Dobrze, jeśli content publikowany jest z pewną regularnością. Oczywiście, częstotliwość zamieszczania nowych wpisów zależna jest w dużej mierze od specyfiki twojej branży, jednak publikowanie jednego tekstu w miesiącu to stanowczo za mało, by zwrócić na siebie uwagę.

Dobry content to jednak nie tylko treść, ale także jej formatowanie oraz optymalizacja. Dobrze, jeśli artykuły są ze sobą powiązane i jeden prowadzi do drugiego, tworząc na stronie nić łączącą ze sobą wartościowe treści. Sam tekst powinien być czytelny i łatwy do przyswojenia dla użytkownika. Oznacza to, że powinien być konkretny i posiadać podział na śródtytuły. Dobrze, jeśli znajdą się w nim wypunktowane listy oraz materiały pomocnicze, takie jak zdjęcia, grafiki czy video. Im bardziej artykuł będzie odpowiadał na potrzeby użytkownika, tym wyżej znajdzie się w wynikach wyszukiwania.

Artykuł partnera