​Wbrew powszechnym opiniom na rynku gadżetów reklamowych, jak i innego rodzaju rynki, kieruje się pewnymi trendami. Rynek ten podąża w takim samym kierunku, jak nastroje społeczne, gdyż to właśnie społeczeństwo jest odbiorcą akcesoriów reklamowych. Których gadżetów warto unikać w 2022, jako że wyszły już z mody?

Smycze reklamowe

Jeszcze kilka lat temu smycze stanowiły świetne gadżety reklamowe z logiem firmy, ewentualnie także z jej nazwą. Wszystko dlatego, że na smycze panowała ogólna moda. Uwielbiali je nastolatkowie, lecz bardzo chętnie nosili przy sobie także dorośli, którzy mogli w jednym miejscu trzymać różnego rodzaju klucze, karty czy innego rodzaju przypinane rzeczy. Dziś jednak smycze reklamowe nie robią już na nikim wrażenia, dlatego też osoba obdarowana smyczą najczęściej w ogóle z niej nie korzysta. Podobnie jest z brelokami, które w dzisiejszych czasach nie są już na topie.

Artykuły biurowe wykonane z plastiku

Z mody wyszły również wszelkiego rodzaju artykuły biurowe, takie jak na przykład:

  • długopisy,
  • ołówki,
  • korektory,
  • taśmy klejące z podajnikiem,

które wykonane są z plastiku. Powodem jest fakt, iż w społeczeństwie narastają nastroje proekologiczne. Wiele osób twierdzi, że odpowiedzialne za degradację środowiska naturalnego są duże firmy, dlatego też proponowanie im dodatkowo artykułów biurowych, które są wykonane ze szkodliwego plastiku, podsycałoby negatywne nastroje społeczne. Nie oznacza to jednak, że z artykułów piśmienniczych i biurowych trzeba całkowicie rezygnować. Wręcz przeciwnie - same w sobie są one doskonałym sposobem na promocję firmy, lecz warto zainwestować w takie, które wykonane będą z papieru, drewna czy ewentualnie metalu. Tego typu gadżety reklamowe z pewnością zrobią wrażenie na odbiorcy, bez względu na to, czy jest nim osoba fizyczna, czy też inny podmiot gospodarczy. 

Torby plastikowe

W dzisiejszych czasach niewiele firm inwestuje w plastikowe torby ze swoim logo. Z tego gadżetu lepiej zrezygnować raz na zawsze, gdyż budzi on jeszcze bardziej negatywne nastroje niż plastikowe artykuły piśmiennicze. Walka z plastikowymi torbami trwa od lat, lecz nie udało się ich do końca wyeliminować. Niestety, faktem jest, iż plastik rozkłada się bardzo wiele lat, przez co w znacznym stopniu przyczynia się do degradowania środowiska naturalnego. Doskonałą alternatywą dla plastikowych toreb będzie torba wielorazowego użytku, wykonana na przykład z bawełny.

Tradycyjne kubki

Specjaliści do spraw reklamy są zgodni co do tego, że tradycyjne kubki promujące firmę powoli wychodzą z mody. Choć jeszcze do niedawna cieszyły się one ogromną popularnością, dziś są wypierane z rynku reklamy przez kubki termiczne, które doskonale sprawdzają się w każdych warunkach, nie tylko w biurze. Kubki termiczne, choć nieco droższe, to o wiele lepiej sprawdzą się, promując przedsiębiorstwo. Warto więc w nie zainwestować w 2022 roku, zamiast zamawiać kubki tradycyjne, które wkrótce będą już całkowicie niemodne, głównie ze względu na to, iż nie są praktyczne. 

Artykuł partnera