Chcesz założyć swój własny biznes? Oto jak to zrobić w dziewięciu szybkich krokach...

Powinieneś koniecznie spróbować wejść w biznes dla siebie. Jeśli tego nie zrobisz, zawsze będziesz żałował, że nie spróbowałeś. Po tym jak raz to zrobisz, o wiele łatwiej będzie to powtórzyć. Jednak, podobnie jak w przypadku renowacji mieszkania, jest to dużo szybsze i bardziej efektywne, jeśli dobrze wykonasz kroki. Nie chcesz układać nowych podłóg, tylko je pomalować lub przeciągnąć przez nowe urządzenia.

Oto jak zacząć od własnego biznesu.

1) Usprawnij swój pomysł

Chociaż możesz obracać lub brać różne styczne i dodawać produkty później, to naprawdę ważne jest, aby mieć jasność co do swojego pomysłu, zanim zainwestujesz czas w orkę z wyprzedzeniem z późniejszymi krokami w tym przewodniku.

Jasne:

  • Dlaczego chcesz być przedsiębiorcą i właścicielem firmy
  • Dlaczego chcesz uruchomić ten konkretny biznes
  • Czy będzie to mała firma, czy też szybko rozwijający się start-up
  • Jaki wielki problem rozwiązujesz
  • Że istnieje zapotrzebowanie na to, co planujesz zbudować i zaoferować

Nie ugrzęźnij w tym procesie tak bardzo, że nigdy nie zaczniesz ani nie przegapisz swojej szansy. Szybkość i wykonanie może być o wiele ważniejsze niż dokładne polerowanie. To nigdy nie będzie idealne. Biznes zawsze ewoluuje.

2) Badania i informacje zwrotne

Największym ryzykiem i zagrożeniem dla Twojego pomysłu biznesowego jest brak badań i kopii zapasowych Twoich założeń.

Przeprowadzić dokładne badania, w tym:

  • Upewnienie się, że istnieje potrzeba i zapotrzebowanie
  • Testowanie, czy ludzie rzeczywiście zapłacą za twoje rozwiązanie
  • Upewnij się, że nie tworzysz tylko kopii węglowej istniejącej i założonej firmy.
  • Dowiedzenie się, kim są twoi konkurenci
  • Ustalenie, jak duży jest naprawdę twój całkowity adresowalny rynek
  • Poczucie potencjalnej ceny, kosztów i rentowności

3) Tworzenie biznes planu

Potrzebujesz planu.

Biznes plan pomoże Ci przemyśleć i odpowiedzieć na pytania, które przeoczyłeś. Pomoże Ci sprawdzić rentowność, zrozumieć Twoje potrzeby finansowe i dać Ci mapę drogową do wprowadzenia Twojego biznesu w życie i jego rozwoju. Powie ci, czego potrzebujesz, aby być opłacalnym finansowo.

Istnieją jednak sprzeczne opinie na temat tego, co jest dziś niezbędne w planowaniu biznesowym. Zwłaszcza, jeśli uruchamiasz prawdziwy startup, a nie tylko mały, lokalny biznes.

Dobrze opracowany biznesplan może być wielkim atutem. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że niewielu korzysta z tego dokumentu w takim stopniu, w jakim spodziewałoby się go później. Jest to żywy plan, który zawsze będzie się zmieniał. Niewielu inwestorów lub kredytodawców będzie chciało przeczytać go w całości. Nie ugrzęźnij w tym zbyt długo i pozwól, aby czas i okazja przepadły.

Inni są większymi fanami skupiania się na płycie boiska, ponieważ plany biznesowe zaczynają stawać się coraz bardziej mapą drogową. W rzeczywistości, podczas zbierania funduszy, inwestorzy żądają teraz raczej talerzy boiska, a nie biznesplanów.

Pokład boczny może być używany w taki sam sposób. Dzięki niemu można skoncentrować się na najważniejszych pozycjach i częściej będzie się o nich regularnie wspominać, a także można je wykorzystać do zbierania funduszy na swoje przedsięwzięcie. Aby uzyskać zwycięską talię, spójrz na szablon talii podziałowej stworzony przez legendę Doliny Krzemowej, Petera Thiela (zobacz tutaj), który niedawno opisałem. Thiel był pierwszym aniołem inwestorem na Facebooku z czekiem 500 tys. dolarów, który zamienił się w ponad 1 mld dolarów w gotówce. Ponadto, dostarczyłem również komentarz na pokładzie boiska od konkurenta Uber, który zebrał ponad 400 milionów dolarów (zobacz to tutaj).

4) Wybierz najlepsze miejsce do rozpoczęcia działalności gospodarczej

Podczas gdy więcej firm pracuje w 100% wirtualnie i niezależnie od lokalizacji, miejsce, w którym zdecydujesz się bazować na sobie lub zlokalizować różne części firmy i rekrutować z nich może mieć duże znaczenie.

Czynniki, które należy rozważyć, obejmują:

  • Koszty ogólne i koszty utrzymania
  • Dostęp do talentów
  • Możliwości sieciowe
  • Biznes i przyjazność dla inwestorów
  • Podatki
  • Bliskość i atrakcyjność dla inwestorów

5) Organizuj swoją działalność

Teraz nadszedł czas, aby sformalizować swoje przedsięwzięcie biznesowe poprzez rejestrację i włączenie.

Ten krok będzie obejmował:

  • Wybór nazwy firmy
  • Tworzenie C Corp, S Corp, LLC lub podobnych spółek
  • Uzyskanie numeru identyfikacji podatkowej
  • Otwarcie biznesowego rachunku bankowego
  • Wybór systemu księgowego

Zabezpieczanie zasobów online, w tym nazwy domen internetowych i uchwytów społecznościowych

Przy wyborze struktury korporacyjnej należy mieć na uwadze całościowy obraz sytuacji, w tym cele fundraisingowe.

6) Zbuduj swój zespół marzeń

Już teraz znasz ludzi, których potrzebujesz, aby zacząć budować swój biznes i aby przejść do następnego kamienia milowego.

To prawdopodobnie obejmuje:

  • Członkowie zespołu technicznego
  • Obsługa klienta
  • Specjaliści ds. marketingu
  • Fundatorzy
  • Prawnicy
  • Księgowi
  • Rada doradcza
  • Eksperci w dziedzinie fundraisingu

7) Fund It

Masz teraz dobrą rękę na tym, czego potrzebujesz i kogo potrzebujesz. Możesz po prostu nie mieć finansów lub poduszki finansowej, aby było to możliwe i wygodne.

Istnieją różne sposoby finansowania bezpośrednich pierwszych kroków i potrzeb, w tym:

  • Gotówka w kasie
  • Pożyczki prywatne
  • Biznesowe linie kredytowe
  • Fundatorzy
  • Przyjaciele i rodzina
  • Aniołowie inwestujący

Miej tylko oko na koniec gry i na to, jak te wybory mogą wpłynąć na późniejsze potrzeby w zakresie pozyskiwania funduszy.

8) Pobierz użytkowników

Bez względu na to, czy wybierasz model freemium, czy potrzebujesz prawdziwych, płacących klientów już od pierwszego dnia, nadszedł czas, aby zabrać się do pracy i zatrudnić tych pierwszych.

To jest czas zgiełku. Czas na sprint.

Każde przyszłe finansowanie będzie zależało od zdobycia pewnej trakcji tutaj, bycia w stanie wykazać wzrost w kluczowych metrykach i zbierania cennych informacji zwrotnych od tej pierwszej kohorty klientów.

9) Skalowanie go

Kiedy masz już realny model biznesowy i wszystko działa, nadszedł czas, aby go skalować. Znajdź nowe rynki, wzmocnij pozyskiwanie klientów, a może zacznij wprowadzać na rynek dodatkowe produkty lub usługi. Nie zapomnij o klientach korporacyjnych, którzy naprawdę mogą pomóc Ci szybko wykonać ogromny skok. Prawdopodobnie będziesz potrzebował więcej funduszy na ten etap. Więc upewnij się, że udokumentowałeś wszystko szczegółowo, aby pokazać, co osiągnąłeś i dokąd zmierzasz.

Polecam również posłuchać DealMakers Podcast, gdzie niektórzy z najbardziej utytułowanych przedsiębiorców dzielą się tym, jak to zrobili. Często odkrywałem, że uczenie się na podstawie innych doświadczeń może pomóc w opanowaniu strategii i jej realizacji.

Przeczytaj również: Chcesz być przedsiębiorcą? Dowiedz się jak w 5 krokach założyć firmę! Praktyczny poradnik