Marki własne mają coraz większy udział w rynku. Spotykamy je w wielu branżach – spożywczej, kosmetycznej, chemii motoryzacyjnej czy farmakologicznej. Nabieramy zaufania do produktów z kategorii private label, bo oferują jakość porównywalną do wyrobów z górnej półki, za to w niższych cenach.
W jaki sposób marka własna może wpłynąć na rozwój firmy? Czy produkty w formie aerozoli mają na to wpływ?
Oferta poszerzona o markę własną
Jakość, cena, wygoda i bezpieczeństwo użytkowania – to główne elementy, które decydują o przywiązaniu do produktów danej firmy. Marki premium są przeznaczone dla wąskiego grona odbiorców, bo wiążą się nie tylko z wysoką jakością, ale i proporcjonalnie wysoką ceną za dany produkt. Marki własne zaś niegdyś były kojarzone z produkcją masową, niską ceną, ale i jakością, której można było wiele zarzucić.
Dziś firmy poszerzają swoje oferty o produkty, które stanowią markę własną, czyli private label. Spotykamy je w dużej mierze w branży motoryzacyjnej, w postaci aerozoli. W tej formie są najchętniej nabywane, bo decyduje o tym wygoda użytkowania, wydajność produktów oraz jakość, która pozostaje niezmienna.
Zalety oferty poszerzonej o produkty marki własnej
Produkty pod szyldem marki własnej dziś postrzegamy jako powszechnie dostępne, przystępne cenowo i o jakości takiej samej lub zbliżonej, jaką oferują artykuły segmentu premium.
Dzięki nim firmy budują atrakcyjną dla konsumentów ofertę, a przy tym konkurencyjną pod względem wymagań rynkowych. To też sposób na poprawę wizerunku firmy, uczynienie go charakterystycznym, a co za tym idzie, zbudowanie zaufania klienta do przedsiębiorstwa i jego marki.
Na markę własną stać już nawet małe i średnie firmy, które tworząc zupełnie nowy produkt, nie byłyby w stanie konkurować z największym producentami. Nie wspominając o potężnych kosztach wprowadzenia na rynek całkowicie nowego i nieznanego produktu. Dzięki marce własnej niewielkie przedsiębiorstwo jest w stanie zaoferować szerokiej grupie konsumentów produkty o znanej jakości, sprawdzonym sposobie działania i oczekiwanej wydajności, ale pod swoim szyldem.
Aerozole, czyli forma, która podnosi atrakcyjność oferty
Marki własne w branży chemii motoryzacyjnej są szczególnie mocno zauważalne. Do tego dochodzi forma oferowanych produktów. Usługowe napełnianie aerozoli oznacza możliwość dostarczenia klientom środków chemii samochodowej, w postaci, która jest najwygodniejsza w stosowaniu. Tym samym zwiększa się zainteresowanie proponowanymi artykułami, tym bardziej mając na uwadze, że w branży motoryzacyjnej cechy, takie jak wydajność, ekologiczność i wygoda dozowania decydują o przywiązaniu do marki.
W rozwoju firmy bierze udział wiele elementów. Znaczenie ma dopasowana reklama, target, poznanie potrzeb klientów, szeroka oferta. Wśród nich jest miejsce na stworzenie marki własnej, która staje się jedną ze skuteczniejszych metod rozwijania firmy, mając na względzie długofalowe korzyści.
Artykuł partnera